środa

Douglas Coupland "Pokolenie X" / "Generation X"

Książka była hitem wśród moich znajomych 15 lat temu gdy byliśmy w liceum i nikt nie miał pomysłu co dalej. Wtedy jej nie czytałam ale dla kolegów była odkryciem, manifestacją niezależności, potrzeby układania życia po swojemu, nie ulegania wpływom, samodzielnego myślenia. Przeczytałam ją niedawno i jej treść nie powala mnie na kolana. Nie jest żadnym odkryciem pewnie dlatego że moja codzienność wygląda podobnie. I wcale nie jest mi z tym dobrze.

A według Wikipedii:
"Generacja X - pokolenie ludzi urodzonych między 1965 a 1985. X oznaczać ma niewiadomą, ludzi, którzy nie wiedzą dokąd mają zmierzać, społeczeństwo zagubione w chaosie współczesności, wykreowanych przez modę wzorców, szukające odpowiedzi na trudne pytania i sensu własnej egzystencji. Wyznacznikiem przynależności była tutaj abnegacja, nonszalancki styl i sposób życia, bezbarwność. Często są to ludzie wykształceni, bogaci intelektualnie, materialnie, lecz świadomie uciekający na marginesy oficjalnego życia, niepodatni na spoty reklamowe, okresowe mody, lekceważący konsumpcyjno-rynkowe reguły gry. Część z nich wylądowała na marginesach społecznych po utracie pracy."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz